Naar de kern

Agenda.

Agenda.

De provincie Limburg, Unizo en 5 gemeentebesturen slaan de handen in elkaar om via een kort maar intensief traject de stadskernen te versterken. Een stadskern heeft immers heel wat troeven: historische waarde, ontmoetingsplaats, beleving en inspiratie, handel… Maar er zijn ook grote uitdagingen. Leegstand, bereikbaarheid en mobiliteit vragen om toekomstgerichte oplossingen. Het doel? Een visie voor een bedrijvige kern waar het goed is om te wonen, te werken, te shoppen en te genieten van cultuur, gastronomie en ontmoetingen.

Binnenkort.

Slotevent Naar De Kern!

Maandag 17 september 2018 • van 10 tot 15.30 u.

TODI – The Ultimate Diving Experience 
BE-Mine 1 (aan de Koolmijnlaan)
3582 Beringen

MEER INFO

Recente bijeenkomsten.



Retail conference 2018

Retail conference 2018


Retail Conference 2018 De retail draagt een riante economische en maatschappelijk waarde in zich. Alleen al in Limburg zijn er 16.000 commerciële panden goed voor meer dan 28.000 jobs. Bovendien zorgen de winkels voor sociaal contact en dynamiek in de stedelijke en gemeentelijke kernen. Maar kan de zelfstandige ondernemer nog opboksen tegen de moderne verkoopskanalen…




Ontbijtsessie


Tijdens deze ontbijtsessie presenteerden de masterstudenten van de Breda University het unieke DNA van elke gemeente. Verder werden ook heel wat nuttige inzichten en best-practices gedeeld tussen de deelnemende kernen. De gepresenteerde stand van zaken was veelbelovend én leerzaam voor de andere betrokkenen. De perfectie motivatie om verder te werken in de juiste richting!




Designsessies


Elke gemeente gaat individueel met experts rond de tafel zitten om vanuit het DNA de vertaalslag te maken naar het concrete ‘design’ van de stadskern: kernafbakening, mobiliteit, retail, ruimtelijke ordening, etc. Dit gebeurt op basis van de aangepaste DNA-bouwstenen, die met professor Diane Nijs van Breda University werden vastgelegd.




Eerste inspiratiedag


ZLDR Luchtfabriek: een unieke locatie voor een unieke inspiratiedag met creatieven, communicatiespecialisten, denkers, trendwatchers, futuristen. Onder leiding van de masterstudenten Imagineering and Business Design van Breda University worden de voorlopige ‘bouwstenen voor het DNA’ uit het vooronderzoek van de het projectteam en de studenten afgetoetst bij meer dan 100 inwoners, ondernemers, medewerkers en gemeentelijke vertegenwoordigers…





All articles loaded
No more articles to load